Kto zaplatí 100.000€ televíziám za reklamnú kampaň?

 

Ako už bolo spomenuté, obchodníci si započítavajú do predajnej ceny tovaru rôzne náklady. Jedným z nich je, samozrejme, aj reklama. Nie je teda divom, že niektorý tovar, ktorý vidíme v televízii je v porovnaní s ostatným oveľa drahší. Nie je výnimkou, že väčšia časť ceny, ktorú za tovar zaplatíte, ide priamo na televíznu kampaň. Vo všeobecnosti je to 30%-60% z ceny výrobku.

Zoberme si napríklad prací prášok, ktorý stojí v obchode 15.90€. Z takéhoto produktu zaplatíte vy, ako zákazník, niekedy až 9.00 € televíziám za reklamu a iba 6.90€ za samotný produkt.

Namieste je otázka či chceme aj naďalej platiť také obrovské peniaze televíziám alebo si ich necháme a budeme kupovať lacnejšie kvalitou porovnateľný produkt bez televíznej reklamy.

Vaše postrehy a námety nám môžete zaslať na : iqnakup@iqnakup.sk