Kto zaplatí 100.000€ televíziám za reklamnú kampaň?
Ako už bolo spomenuté, obchodníci si započítavajú do predajnej ceny tovaru rôzne náklady.
Jedným z nich je, samozrejme, aj reklama. Nie je teda divom, že niektorý tovar, ktorý vidíme v televízii
je v porovnaní s ostatným oveľa drahší. Nie je výnimkou, že väčšia časť ceny, ktorú za tovar zaplatíte,
ide priamo na televíznu kampaň. Vo všeobecnosti je to 30%-60% z ceny výrobku.
Zoberme si napríklad prací prášok, ktorý stojí v obchode 15.90€. Z takéhoto produktu zaplatíte vy, ako zákazník,
niekedy až 9.00 € televíziám za reklamu a iba 6.90€ za samotný produkt.
Namieste je otázka či chceme aj naďalej platiť také obrovské peniaze televíziám alebo si ich necháme
a budeme kupovať lacnejšie kvalitou porovnateľný produkt bez televíznej reklamy.
Vaše postrehy a námety nám môžete zaslať na : iqnakup@iqnakup.sk